مهر 27, 1403
 
 

گزیده اخبار ۱۹خرداد ۱۴۰۰

915
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

_روحانی: اگر در این ۴۲ سال گذشته همه جفا و ظلم باشد، خب پس برای چه انقلاب کردیم؟ این که میگوییم هیچ کاری نشده در این هشت سال، ظلم به مردم است. بسیاری از زیر ساخت‌ها، کشاورزی و فضای مجازی دست مردم است. چرا به ملت توهین می‌کنید؟ آمار را برخی طوری میگویند که از کل نقدینگی کشور بیشتر است. در این مناظرات انگار همه بی ایراد هستند و فقط دولت ایراد دارد. در این انتخابات فهمیدیم همه جای کشور همه بی نقص هستند و فقط اشکال از دولت است! همه این افراد ( کاندیداها ) انگار در ایران نبوده‌اند و از کره مریخ آمده‌اند. برخی می‌گویند موفقیت اخلاقی نمی‌خواهیم. پس انقلاب چه شد؟ به شخص من فحش زیاد دادند، باز هم بدهند. کرونا صادرات ما را ۴۴ درصد کاهش داد. شما نمی‌دانید قیمت کالاها در جهان چقدر زیاد شده است. نامزدها اگر از واکسن حرف می زنند همه چیز را بگویند، به خاطر تحریم تحویل واکسن به کشورمان به تاخیر افتاد.


_ادبیات تند و عجیب حسن عباسی علیه روحانی و تهدید فرماندار پردیس: شما دوماه آینده از اریکه قدرت بارای مردم میایین پایین شهروند معمولی میشین مردم تو خیابون به روی شما تُف میندازن. شما مدیران منحوس اصلاح طلب این ۱۵ روز باقیمانده به انتخابات کرم بریزین...!! حالا جوری میزنم تودهنت و دهن بزرگترهات... امام گردن کلفت تر از روحانی یعنی منتظری رو عزل کرد... آقای فرماندار عددی نیستی.


_سخنگوی صنعت برق کشور: با توجه به اینکه مطابق با اطلاعات هواشناسی در هفته آتی گرمای بسیار قابل توجه و پایداری در کشور حاکم است، پیش بینی می‌شود میزان مصرف برق در کشور از مرز هشدار عبور کرده و به نقطه بحرانی برسد.


_عصر دیروز سه شنبه عده ای با ورود به منزل حسام الدین شیخی مدیرعامل وبگاه خبری قلم، وی را با سلاح سرد مجروح کردند.


_حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ درخصوص اظهارات برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری درباره گشت ارشاد گفت "نمی توان با شئونات اسلامی و اخلاقی جامعه، بازی کرد. این مسایل نباید برای جمع کردن رای مورد استفاده قرار گیرد".


_فریدون بندری، فرماندار ماهشهر، درباره اخراج ۲۵۰ کارگر کارخانه لوله‌سازی ماهشهر و درحالی که به جای «اخراج کارگران» از عنوان «تعدیل نیرو» استفاده کرد، گفت: مدیران کارخانه دلیل این کار را کاهش فروش عنوان کرده‌اند ولی «تعدیل نیرو باید با ملاحظه» انجام شود.


_سخنگوی طرح کارآزمایی بالینی واکسن کرونای فخرا: فاز اول تست انسانی واکسن فخرا، با تزریق به ۱۳۵ نفر به پایان رسید و حال عمومی داوطلبان خوب است و عوارض جدی مشاهده نشده است.

فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای فخرا از امروز آغاز می‌شود. در فاز دوم تست انسانی این واکسن به ۵۰۰ نفر داوطلب ۱۸ تا ۷۰ ساله تزریق خواهد شد.


_دولت به منظور تسهیل سفر زائران ایرانی به عراق به ویژه در ایام اربعین حسینی، برقراری مقررات لغو روادید ۴۵ روزه برای دارندگان گذرنامه عادی بین دولت‌های دو کشور به شرط عمل متقابل را به تصویب رساند.


_وزیر کشور: باوجود اینکه برای برپایی میتینگ ها و تجمعات مجوز داده شده اما تا امروز حتی یک مورد میتینگ هم برگزار نشده است. از همه دستگاه های اجرایی، همه مردم و کانون های اجتماعی که می توانند موثر باشند، می خواهیم که فعال شوند.


_انگلیس، فرانسه و آلمان: عمیقاْ از ادامه عدول ایران از تعهدات هسته‌ای خود از جمله اقدامات انجام‌شده توسط این کشور نگرانیم. این مسئله از آن جهت تأسف‌آور است که همه طرف‌های برجام و آمریکا درگیر رایزنی‌های اساسی جهت احیای برجام هستند. ما از ایران می‌خواهیم ضمن توقف تمامی اقدامات مغایر با برجام و به عقب برگرداندن آنها فرصت دیپلماتیک گفت‌وگوهای وین را مغتنم شمرده و به پایبندی کامل تعهداتش در برجام بازگردد.


_فرزین فردیس، عضو اتاق بازرگانی تهران، دارندگان رمزارز در ایران را بین ۷ تا ۸ میلیون نفر تخمین زد و گفت ۲/۵ میلیون اکانت در صرافی‌های دیجیتال وجود دارد و احتمالا هر حساب برای حدود ۳ نفر استفاده می‌شود.


_یک زن در آفریقای جنوبی ۱۰ قلو زایید! ۸ پزشک و ۲۵ پرستار برای به دنیا آوردن نوزادان به کار گرفته شدند.


_دولت بایدن اعلام كرد كه بیش از ۳۹۰۰ كودک را که در چهارچوب سیاست «تحمل صفر» دونالد ترامپ در مرز آمریكا و مکزیک از والدینشان جدا کرده بودند، شناسایی كرده است.


_فهرست ۲۱ نفره ائتلاف شورای شهر تهران مشخص شد: احمد صادقی، پرویز سروری، جعفر بندی‌شربیانی، جعفر تشکری هاشمی، حبیب کاشانی، حجت‌الاسلام سیدمحمد آقامیری، زهرا شمس احسان، سوده نجفی، سیداحمد علوی، علی‌اصغر قائمی، علیرضا نادعلی شهرستانکی، محمد آخوندی، مهدی اقراریان، مهدی بابایی، مهدی پیرهادی، مهدی چمران، مهدی عباسی، میثم مظفر، ناصر امانی، نرجس سلیمانی، نرگس معدنی پور.


_حضور نرجس سلیمانی، دختر بزرگ شهید سلیمانی که برای کاندیداتوری در شورای شهر تهران ثبت‎نام کرده بود و به فهرست نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب رفت، مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت.


_گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: آن پیشرفتی را که با ایران در خصوص چند موضوع به‌دنبال آن بودیم، نتوانستیم محقق کنیم. چیزی که تا این لحظه بسیار مهم است، این است که ما می‌توانیم اقدام خود را به‌‌صورت دوجانبه با ایران ادامه دهیم. در مرحله آتی، آژانس نیازمند یک سری پاسخ به سؤال‌هایی است که برای تهران مطرح کرده است.


_امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در جریان سفر به منطقه ای در جنوب شرق این کشور از یکی از شهروندان سیلی خورد. او بلافاصله دستگیر شد ولی انگیزه وی هنوز مشخص نیست./ رئیس جمهور فرانسه: زمانی برای ترسیدن ندارم، بیان نظرات قابل قبول است اما حماقت و خشونت جایی در دموکراسی ندارند. من (صدای) خشم را می‌شنوم. در دموکراسی خشم ابراز می‌شود. همانطور که می‌دانید، همواره با مردم دیدار خواهم کرد. من همیشه با آنها در ارتباط بوده و به آنها اهمیت می‌دهم.


_حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت: تعیین فاصله چند هفته‌ای بین دو تزریق به این علت است که ایمنی فرد زودتر حاصل شود، اما اگر مثل کانادا یا انگلیس، با تاخیر ۹ هفته‌ای هم تزریق دوم انجام شود، ایمنی کمتر نخواهد بود.


_مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران: در استان تهران ثبت نام مرحله پنجم طرح اقدام ملی مسکن از امروز به مدت یک هفته در ۶ شهر پرند، قرچک، رباط کریم، صفادشت، دماوند و نصیر شهر آغاز می‌شود.