مهر 27, 1403
 
 

گزیده اخبار ۱۸ خرداد ۱۴۰۰

940
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

_نمایندگان مجلس از رئیس جمهور به دلیل امضا و اجرای سند۲۰۳۰ بدون طی مراحل قانونی آن در مجلس به قوه قضائیه شکایت کردند.


_قیمت بیت‌کوین از حدود ۳۵٫۴۶۶ دلار تا ساعت ۷:۳۰ روز سه‌شنبه به وقت تهران به ۳۲٫۷۴۵.۸۶ دلار سقوط کرد. این سقوط ۸.۴۹ درصدی بدترین سقوط بیت‌کوین از زمان سقوط ۶.۲ درصدی آن در ۲۸ می است.


_دو پروفسور دانشگاه برکلی کالیفرنیا، دکتر استفن کوآی و ریچارد مولر بر اساس یافته‌های خود تاکید می‌کنند که ردپای ژنتیکی در کووید 19 هست که هرگز در طبیعت مشاهده نشده و کشف این ژنوم نادر فرضیه ها مبنی بر اینکه کووید 19 ساخت آزمایشگاه چین است، را تقویت می‌کند.


_یک دایناسور عظیم‌الجثه که فسیل آن در سال ۲۰۰۶ در استرالیا کشف شده بود به طور رسمی به عنوان نمونه‌ای از یک گونه جدید جانوری معرفی و نامگذاری گردید. این گونه به نام «آسترالوتیتان کوپرنسیس»، بزرگ‌ترین حیوان یافت شده در استرالیا و یکی از بزرگ‌ترین حیوانات شناخته شده است که تاکنون پا بر روی کره زمین گذاشته است.


_پلیس کانادا گفت که یک وانت‌بار در «اقدامی از پیش طراحی شده» یک خانواده ۴ نفره مسلمان را در شهر لندن استان انتاریو زیر گرفته و کشته است. مظنون که فردی ۲۰ ساله بود، پس از گریختن از محل دستگیر شد. به گفته پلیس «شواهد نشان می‌دهد این خانواده به دلیل مسلمان بودن» هدف قرار گرفته‌اند.


_یک پژوهش جدید نسبت به خطر نابودی دانش بشر درباره گیاهان دارویی همراه با مرگ زبان‌های بومی هشدار داد. زبان‌های بومی حاوی دانش گسترده‌ای از طبیعت و اکوسیستم هستند. سازمان ملل پیش‌بینی کرده تا پایان این قرن ۳۰ درصد از هفت هزار و ۴۰۰ زبان بومی مناطق مختلف زمین از میان خواهد رفت.


_بلومبرگ در گزارشی واکسیناسیون کرونا را بزرگترین واکسیناسیون تاریخ بشر توصیف کرد و نوشت که بنابر داده‌های گردآوری شده تاکنون بیش از ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون دوز انواع واکسن کرونا در ۱۷۶ کشور جهان تزریق شده است.


_یاسوشی موریا ۵۲ ساله مدیر امور مالی المپیک ۲۰۲۰ خود را مقابل قطار در ایستگاه ناکانوبو در جنوب توکیو انداخت. این مقام ژاپنی را به بیمارستان انتقال دادند ولی دو ساعت بعد در اثر شدت جراحات وارده درگذشت.


_مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن: میزان تسهیلات مسکن روستایی از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله و با کارمزد ۵ درصد وبه صورت قرض الحسنه است.


_معاون درمان ستاد کرونا استان تهران ضمن تشریح روند بیماری در استان، از موارد تک‌گیر ویروس جهش یافته هندی و آفریقای جنوبی در تهران خبر داد و در عین حال درباره امکان جایگزینی دوز دوم واکسن‌های تزریق شده با دیگر واکسن‌های موجود، توضیح داد.


_اتحادیه فوتبال انگلیس دبی هیویت را به عنوان اولین زن در تاریخ ۱۵۸ ساله خود به عنوان رئیس این نهاد انتخاب کرد.


_کلانتری، معاون رئیس جمهور: مشکل محیط زیست ما مردم نیستند، بلکه ارگان‌های حکومتی اند. حدود ۷۰ درصد مردم با کمتر از ۶۵۰ متر مکعب آب در سال زندگی می‌کنند. ایران پس از روسیه، دومین کشور هدردهنده انرژی محسوب می‌شود.

_به گزارش وبسایت حقوق‌بشری هه‌نگاو با قتل یک زن دیگر در شهرستان دره شهر استان ایلام طی دو روز در استان‌های ایلام و کرمانشاه چهار زن توسط افراد نزدیک خود به قتل رسیده‌اند. دیروز هم در ایلام، یک زن با ضربات چاقو توسط همسرش به قتل رسید. رئیس پلیس ایلام اعلام کرد که قاتل دستگیر شده و دلیل قتل همسرش را اختلافات خانوادگی عنوان کرده است. روز دوشنبه ۱۷ خرداد دو خواهر در محله گلستان کرمانشاه توسط همسر سابق یکی از آنها با اسلحه به قتل رسیدند. رسانه‌های ایران دلیل قتل این دو زن را هم اختلافات خانوادگی عنوان کرده‌اند.


_آمریکا خطاب به آژانس: جلوگیری ایران از فعالیت بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی آنگونه که توافق شده، مذاکرات وین را پیچده می کند.


_حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت این گروه آماده است برای جبران کمبود سوخت در لبنان به سراغ ایران برود و با دولت این کشور برای خرید محموله‌های سوخت مذاکره کند.


_کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی: نگاه صداوسیما به مناظره، مثل نگاهش به خندوانه و کودک شو است.


_مهدی عزیززاده، وکیل تبعه چینی که تصاویری از زنان جوان ایرانی منتشر کرده بود، گفت که متهمان این پرونده تفهیم اتهام شده‌اند و «به دلیل نداشتن وثیقه در زندان‌اند. او توضیح بیشتری نداد. این مرد چینی در پی انتشار این تصاویر و بازتاب آن در رسانه‌های اجتماعی بازداشت شد.


_آسیه باکری دختر حمید باکری، از فرماندهان سپاه در جنگ هشت‌ساله خطاب به به محسن رضایی، نامزد ریاست‌جمهوری در توئیتر خود نوشت: شما قبل از نام بردن از مهدی باکری، باید از خانواده شهدایی عذرخواهی کنید که فقدان فرزندانشان، نتیجه اشتباهات و عملیات فریب شما در مدیریت جنگ بود.