مهر 28, 1403
 
 

گزیده اخبار ۲۷ خرداد ۱۴۰۰

963
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

_سخنگوی وزارت امور خارجه: ‎انتخابات۱۴۰۰ ریاست جمهوری در ۱۳۳ کشور با ۲۳۴ صندوق اخذ رای در پنج قاره برگزار خواهد شد. در سه کشور کانادا به دلیل عدم موافقت دولت آن کشور، یمن به دلیل محاصره و سنگاپور به دلیل کرونا صندوق نخواهیم داشت.


_سخنگوی جمعیت هلال احمر: ساعت ۶ صبح امروز دو میلیون دُز واکسن از طریق فرودگاه مهرآباد وارد کشور شد و در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت. تعداد واکسن‌هایی که از طریق جمعیت هلال احمر وارد شده است به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دُز واکسن رسیده است./ جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو: ساعت ۶ صبح امروز یک میلیون دُز واکسن از طریق فرودگاه امام وارد کشور شده و در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت. دو میلیون دز نیست! فرودگاه مهرآباد هم نبوده! دوستان عجله دارند از قافله خبر عقب نیفتند؟!/ مسئولان مربوطه توضیحی درباره نوع واکسن و کشور صادرکننده ندادند.


_روزنامه جمهوری اسلامی: افشای پشت پرده رد صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۹۲ باعث شد حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات، از فهرست انتخاباتی اصولگرایان برای انتخابات خبرگان رهبری حذف شود.


_۲ ایستگاه شهرک آزمایش و مدافعان سلامت متروی تهران در خطوط ۶ و ۷ در ارتباط ویدئو کنفرانسی با رییس‌جمهور افتتاح شد.


_برخی دانشمندان یک فرضیه دارند که بر اساس آن کووید-۱۹ می‌تواند در کروموزوم‌های انسانی به صورت معکوس ادغام شود و قطعاتی از کد ژنتیکی خود را در ژنوم انسان وارد کند. این روش برای ویروس‌ها غیرمعمول نیست و ممکن است این موضوع، موارد نادر آزمایش کرونای مثبت کاذب با تست PCR را توضیح دهد.


_آمار بانک مرکزی درباره چک‌های برگشتی در دومین ماه سال جاری نشان داد در این ماه ۶۷۰ هزار فقره چک برگشت خورده که از نظر تعداد و مبلغ معادل ۱۷‌.۸ و ۴۶.۳ درصد افزایش داشت.


_رییس ستاد انتخابات کشور: با توجه به آنکه تشابه اسمی در بین نامزدها وجود ندارد، نوشتن کد انتخاباتی آنها هم الزامی نیست. اما اگر کسی هم کد را بنویسد کار ثوابی کرده است.


_فرشته اکبری، پناهنده افغان ساکن فنلاند، به عنوان عضو جانشین به شورای شهر کراوا Kerava راه یافت. خانم اکبری که پنج سال قبل از ایران به فنلاند مهاجرت کرده، ۱۹ ساله است و جوانترین نامزدی است که در این انتخابات برنده شده.


_چین یک فضاپیما را با سه سرنشین به مدار زمین فرستاد؛ تلاشی برای تبدیل کردن این کشور به قدرت فضایی. آنها به تیانگونگ ایستگاه فضایی این کشور پیوستند. طولانی‌ترین مأموریت فضایی چین قرار است سه ماه طول بکشد.


_سجاد مردانی قهرمان آسیا شد. این نماینده وزن ۸۷+ کیلوگرم تیم ملی تکواندو ایران به مدال طلای آسیا رسید تا تنها طلایی ایران در روز دوم این رقابت‌ها باشد.


_بعد از قارچ سیاه، سفید و زرد، این بار قارچ سبز هم در بیماران کرونایی هندی پیدا شد. مرد ۳۴ ساله در مادهیا پرادش در مرکز هند اولین مبتلا به قارچ سبز است که از نظر علمی عفونت آسپرژیلوز شناخته می‌شود که غیرمعمول بوده و ریه‌ها را درگیر می‌کند.


_مجلس نمایندگان آمریکا امروز طرحی را که خواستار لغو اختیارات قانونی اعطا‌شده به رئیس‌جمهور برای آغاز جنگ بدون مشورت کنگره است را به تصویب رساند.


_در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر کمبود شدید مواد غذایی در کره شمالی، رهبر این کشور روز پنجشنبه برای نخستین بار به شرایط بحرانی و دشوار پیش روی مردم برای تامین آذوقه و مایحتاج غذایی خود اعتراف کرد.


_رئیس ستاد انتخابات کشور: عکس گرفتن از تعرفه انتخاباتی بعد از نوشتن نامزدها به دلیل شائبه خرید و فروش آرا قطعا تخلف است و از این دوره به کسی اجازه عکس گرفتن نخواهیم داد و برخورد خواهیم کرد.


_وزارت خزانه‌داری آمریکا: مبادلاتی که برای مقابله ایران با ویروس کرونا ضروری هستند از قوانین تحریم‌ها معاف کرده ایم.


_مجلس نمایندگان‌ آمریکا به لغو مصوبه مورد استناد برای «حذف» قاسم سلیمانی رای داد. لغو مجوز جنگ عراق در سال ۲۰۰۲ به تصویب رسیده بود.


_سخنگوی وزارت امورخارجه: محاصره کوبا توسط آمریکا، ظلم بی‌رحمانه و یک جنگ اقتصادی نامشروع است. در کنار مردم کوبا ایستاده‌ایم.


_رئیس ستاد انتخابات کشور: رای‌گیری از ۷ صبح آغاز خواهد شد و به لحاظ قانونی ۱۰ ساعت به طول خواهد انجامید، و در صورت ضرورت وزیر کشور زمان رأی‌گیری را تمدید می‌کند و روند رای‌گیری تا ساعت ۱۲ شب ادامه خواهد داشت. ستاد ملی کرونا این مجوز را به ما داده است که در صورت ضرورت، در شعب شلوغ، رأی گیری را تا ساعت ۲ بامداد ادامه دهیم. در جاهای که صعب عبور می باشد شعب بصورت سیار و یا حتی از چرخ بال کمک گرفته می شود. بیش از ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش تعرفه برای حوزه های انتخاباتی در نظر گرفته ایم.