مهر 27, 1403
 
 

گزیده اخبار 16 خرداد 1400

943
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

_مجتبی شجاعی، فرماندار دلگان: در شبانه‌روز گذشته دلگان با بیشینه دمای ۵۰.۳ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر کشور شد و درگذشت دو شهروند زاهدانی به دلیل مفقود شدن در بیابان‌های جازموریان بر اثر تشنگی و هوای گرم را رقم زد. جسد این دو نفر در بیابان‌های گرم جازموریان در نزدیکی روستای «دمیتان» از بخش جلگه «چاه هاشم» شهرستان دلگان کشف شد.


_دونالد ترامپ سیاست خارجی دولت جو بایدن را «شرم‌آور» خواند و گفت: بایدن بزدلانه تحریم‌های ایران را برداشته است و اگر من بودم طی یک هفته با ایران معامله می‌کردم. در حال حاضر مقام‌های ایرانی درخواست پول می‌کنند، اما در زمان ریاست‌جمهوری من هرگز پول نخواستند.


_به گزارش روزنامه یومیوری ژاپن، بیش از ۷ هزار دوز واکسن کرونا به‌دلیل مدیریت نادرست از جمله منقضی شدن در دمای اتاق در این کشور از بین رفته است. این در حالی است که ژاپن درگیر موج چهارم کرونا است و کمتر از ۵۰ روز به آغاز بازی‌های المپیک توکیو باقی مانده است. بنابر گزارش‌ها تنها ۹ درصد از مردم این کشور حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.


_دانشگاه علوم پزشکی شیراز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل اتمام محموله‌های دریافتی واکسن، از شانزدهم خرداد ماه تا اطلاع ثانوی در این استان واکسیناسیون کرونا انجام نمی‌شود.


_مدیر مرکز «سرای مهر»، مرکز ساماندهی و توانمندسازی زنان کارتن‌خواب: سن کارتن‌خوابی زنان در ایران به ۱۵ سال رسیده و به دلیل کمبود ظرفیت مراکز نگهداری، آن‌ها اقدام به نگهداری بیش از حد ظرفیت می‌کنند که خطر شیوع کرونا را افزایش می‌دهد.


_فیلم «کولبرف» به کارگردانی میلاد منصوری در اولین حضور بین‌المللی خود، دو جایزه بهترین بازیگر مرد برای زنده‌یاد علی‌انصاریان و بهترین فیلمبرداری برای مهدی رضایی را از جشنواره وی‌آی‌زد بلغارستان دریافت کرد.


_چین از تأیید واکسن ویروس «سینوواک» کرونا برای کودکان سه ساله خبر داد. چین نخستین کشوری است که مجوز استفاده از واکسن کرونا را برای کودکان سه ساله صادر کرده است.


_امامی،فعال بخش گردشگری با بیان این‌که وام کرونا از هدف اصلی خود که حمایت از کسب و کارهای مرتبط با گردشگری بوده، منحرف شده است، درخواست کرد مسؤولان به اجحاف بانک‌ها در حق فعالان گردشگری رسیدگی کنند.


_اندونزی بزرگترین کشور جهان با اکثریت جمعیت مسلمان اعلام کرد که برای دومین سال پیاپی به سبب شیوع ویروس کرونا، هیچ زائری را برای حضور مراسم حج به عربستان اعزام نمی کند.


_رحموک نصرتی، هنرمند پیشکسوت موسیقی نواحی و از هنرمندان استان سیستان و بلوچستان، در ۹۰ سالگی بر اثر کهولت سن درگذشت.


_پوریا سوری، شاعر و ترانه‌سرا، با انتشار توییتی نسبت به استفاده از ترانه‌"ایران من" در برنامه مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در صدا و سیما اعتراض کرد.


_محسن مهرعلیزاده پیش از این رنگ انتخاباتی خود را به احترام درگذشتگان بیماری کرونا مشکی انتخاب کرده بود که پس از بازخورد منفی آن رنگ انتخاباتی خود را به فیروزه‌ای تغییر داد.