مهر 27, 1403
 
 

گزیده اخبار 12 خرداد 1400

922
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

_روابط عمومی منطقه دوم دریایی جاسک: شناور پشتیبانی آموزشی نیروی دریایی که چند روز قبل عازم ماموریت دریانوردی آموزشی در آبهای آزاد شده بود در حوالی بندر جاسک در یکی از سامانه‌ها دچار حریق شد. با حضور تیم کنترل صدمات ناو، ضمن مبارزه با حریق تمامی کارکنان تحت آموزش به سلامت از ناو پیاده و به ساحل منتقل شدند. تلاش شناورها و دستگاه‌های کشوری و لشکری برای اطفاء حریق و نجات شناور خارک بی‌نتیجه ماند و این شناور در آب‌های محدوده جاسک آرام گرفت. شناور خارک در بیش از ۴ دهه عمر خدمتی خود در ماموریت های عملیاتی در حوزه های آموزشی به کار گرفته شده بود.


_رییس پلیس راهور ناجا: محدودیت‌ها از ظهر امروز ١٢ خرداد ماه، به مدت پنج روز تا ١٢ ظهر روز ١٧ خردادماه ادامه دارد و در مسیرهای بین استانی اعمال خواهد شد. محدودیت‌ها بیشتر متمرکز به محدودیت‌های استانی است.


_کشورهای عضو «بریکس» (شامل برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی) خواستار حل و فصل مسالمت‌آمیز مسائل پیرامون برنامه هسته‌ای ایران شدند.


_رئیس پلیس راهور ناجا: موتورسیکلت‌های بدون پلاک هم نامشان موتورسیکلت‌های مخدوش است که در سامانه ثبت شده. ما موتورسیکلتی نداریم که پلاک نداشته باشد، اگر وجود داشت حتما جرم است. تمام موتور‌ها باید پلاک شوند. اگر به کسی موتورسیکلت بدون پلاک و سند را برای خرید ارجاع دادند، این کار را انجام ندهد، زیرا موتور مسروقه است.


_دبیر کمیته علمی کشوری کووید-۱۹: پیش‌بینی ما این است که در صورت وقوع پیک پنجم کرونا این پیک با نوع هندی خواهد بود؛ بنابراین اینکه بگوییم چون واکسن زدم پس ماسک را کنار بگذارم امکان پذیز نیست.


_«دونالد ترامپ»: تا ماه آگوست مجدداً رئیس جمهور آمریکا خواهم بود. به گفته خبرنگار نیویورک تایمز، میان ترامپ و همراهانش بحث هایی درباره انجام کودتایی نظیر آنچه اخیراً در میانمار به وقوع پیوست انجام شد.


_مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا اعلام کرد که روز سه‌شنبه در این کشور هیچ مرگی در اثر کرونا ثبت نشده است. این برای اولین بار از مارس سال ۲۰۲۰ است که بریتانیا طی یک روز هیچ مرگی را در اثر کرونا ثبت نکرده است.


_فاطمه نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، با بیان اینکه «در هرمزگان هر ۱/۵ دقیقه تست کرونای یک نفر مثبت می‌شود»، گفت: «طی دو روز اخیر هزار و ۶۱۵ و فقط در شبانه روز گذشته ۸۷۴ مورد مثبت کرونا داشته‌ایم که تاکنون بالاترین شمار روزانه مبتلایان به کرونا در هرمزگان است.»


_برگزیدگان جشنواره جهانی فجر: بهترین فیلم اول: بوتاکس / کاوه‌ی مظاهری. بهترین فیلم کوتاه: بیت لحم ۲۰۰۱ / ابراهیم حنضل. جایزه‌ی ویژه‌ی بازیگری: دا این یو از کره‌ی جنوبی / من خودم را به اتش نمی‌زنم. بهترین دستاورد هنری: فیلم آنیما از کشور چین// بخش جلوه‌گاه شرق: بهترین فیلم‌نامه‌: امین نایفه برای فیلم ۲۰۰ متر. بهترین کارگردانی: علیرضا صمدی / فیلم صحنه‌زنی. بهترین فیلم: سیارک / مهدی حسنی‌وند// بخش سینمای سعادت: لوح تقدیر بهترین فیلم کوتاه: وضعیت اورژانسی / مریم اسمی‌خانی. جایزه‌ اصلی بهترین فیلم کوتاه: دیوار سفید از کشور ایتالیا. بهترین بازیگر مرد: حمید فرخ نژاد / فیلم میجر. بهترین بازیگر زن: لائورا برن / فیلم هلن. بهترین فیلم‌نامه: فریت کاراهان و گلستان آچت / فیلم حافظ برادر. بهترین کارگردانی: دنی کوته / بهداشت اجتماعی.


_«اسحاق هرتزوگ» رئیس سابق حزب کارگر، با ۸۷ رأی موافق رئیس جدید رژیم‌صهیونیستی شد.


_وکیل خواهر مرحوم بابک خرم‌دین از کسانی که به انتشار مسائل مربوط به این پرونده در فضای مجازی، نشر اکاذیب و طرح ادعاهای واهی یا ساخت فیلم‌ و مستند بدون دستور مقام قضائی اقدام کرده‌اند،شکایت می‌کند.


_فرهاد رهبر از سمت رئیس هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، میاندوره‌ای مجلس و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری در استان تهران و شهرستان تهران استعفا داد.


_طبق مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، ورود ارز به صورت اسکناس بدون محدویت و همچنین طلا، نقره و پلاتین به صورت خام از حقوق، عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال ۱۴۰۰ معاف شد.


_توضیحات جهانپور درباره تاخیر در تزریق دُز دوم واکسن کرونا: در روزهای اخیر شرکت‌های طرف قرارداد در تحویل محموله‌های توافق شده تاخیر داشتند و ممکن است برنامه واکسیناسیون در برخی از موارد طبق برنامه‌ریزی پیش نرود. کسانی که دُز اول را دریافت کرده‌اند نگران طولانی شدن فاصله تزریق دُز دوم نباشند چون دُز اول تا حد زیادی ایمنی پایه ایجاد می کند.


_مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور: بر اثر وقوع حریق در پالایشگاهی در جنوب تهران و شعله ور شدن مخازن این پالایشگاه، ده دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شد. بر اثر بروز این حادثه هنوز مصدومی به عوامل اورژانس تحویل داده نشده است و وزارت بهداشت و مدیریت بحران در آماده باش کامل هستند./مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران: حادثه تنها مربوط به یک مخزن ۲۰ هزار بشکه ای ضایعات نفتی بود. چاره ای نداریم جز اینکه مابقی ماده موجود در مخزن بسوزد و تمام شود. آتش سوزی ممکن است تا پاسی از شب ادامه یابد. احتمال خرابکاری به هیچ عنوان وجود ندارد./ مردم نزدیکی محل حادثه در حال آماده باش هستند./ مردم پایتخت به پمپ بنزین ها در پی آتش سوزی در پالایشگاه شهر ری هجوم بردند.


_آلیشیا کریستین فاستر معروف به جودی فاستر، بازیگر، کارگردان و تهیه‌کنندهٔ ۵۸ سالۀ آمریکایی که با ایفای نقش در «سکوت بره‌ها» اثری فاخر را به یادگار گذاشت، امسال میهمان افتخاری «مراسم افتتاحیه» جشنواره فیلم کن فرانسه خواهد بود.


_داود دانشفر، رییس سبک کیوکوشین کاراته ایران، اعلام کرد عبدالناصر همتی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری،‌ مدت ۲۰ سال زیر نظر او فعالیت داشته و «کمربند مشکی دان شش کاراته» دریافت کرده است.


_جو بایدن، به مناسبت فرارسیدن ماه افتخار اقلیت‌های جنسی و جنسیتی،‌ بر پایان خشونت و تبعیض علیه‌دگرباشان تاکید کرد و گفت تا زمان دستیابی به برابری کامل برای دگرباشان آمریکا و تبدیل آن به قانون آرام نخواهم نشست.


_زنگنه در محل آتش‌سوزی پالایشگاه تهران: راه‌اندازی پالایشگاه ان‌شاءالله از فردا دوباره آغاز خواهد شد. هیچ اختلالی در تولید فرآورده‌های نفتی کشور ایجاد نخواهد شد. پالایشگاه آسیبی ندیده است و به اندازه کافی هم ذخایر داریم. خبرهای مربوط به کمبود بنزین تهران صحت ندارد. پالایشگاه تهران اساسا برای تهران بنزین تولید نمی‌کند.


_صبح دیروز در نقص پیش آمده قبل از پرواز یکی از هواپیماهای نظامی اف۵ در پایگاه چهارم شکاری دزفول در شمال استان خوزستان، دو خلبان دچار حادثه شده‌اند و اندکی بعد جان خود را از دست دادند. این دو خلبان ارتش جمهوری اسلامی ایران را «کیانوش بساطی» و «حسین نامی» بودند.


_دبیر کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا: خاصیت آهنربایی محل تزریق واکسن خطرناک نیست و موقت خواهد بود و مرگ و میر به دنبال ندارد. این عارضه فقط در ایران رخ نداده، گروهی گذاشتیم بر این موضوع کار کنند. باید صبر کنیم بررسی کامل شود.