مهر 27, 1403
 
 

گزیده اخبار ۱۴بهمن۱۴۰۱

191
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

◀️جواز بنیاد کشوری سندروم داون دیوار ۴۷ به دلیل حمایت از اعتراضات سراسری لغو شد.

◀️رئیس کل سازمان مالیاتی: واردات ارز به هر میزان بدون مالیات آزاد شد. اعتبار این مصوبه از تاریخ ابلاغ تا پایان آبان ماه ۱۴۰۲ خواهد بود.

◀️زهرا رهنورد،‌ پیکر فرهاد میثمی، زندانی سیاسی را نماد ملت ایران خواند و اعتراضات او را فریاد ملت دانست.

◀️مارکوس گروبل، نماینده آلمان در امور آزادی‌های مذهبی، کفالت سیاسی مهوش ثابت و فریبا کمال‌آبادی، رهبران سابق بهایی را که در ایران زندانی هستند، پذیرفت و خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط آن‌ها شد.

◀️غضنفر آبادی رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفته است طرح و برنامه‌ای داریم که کسانی که در معابر و مکان‌های دیگر کشف حجاب می‌کنند را از طریق سیستم شناسایی کنیم تا برایشان تخلف ثبت شود و در نهایت، این افراد از خدمات اجتماعی محروم خواهند شد.

◀️جعفر پناهی، کارگردان سینما با قید وثیقه آزاد شد.

◀️مهدی مقدری، عضو سابق شورای شهر اصفهان که در حال سپری کردن حکم زندان خود است،‌ دست به اعتصاب غذا زده است.

◀️‌روز جمعه ۱۴ بهمن، مردم زاهدان برای هجدهمین هفته پیاپی به خیابان‌ها آمدند. هم‌زمان در سنندج، مرکز استان کردستان و گالیکش در استان گلستان نیز شماری از مردم در اعتراض به ربوده شدن ماموستا ابراهیم کریمی ننله و ماموستا لقمان امینی و همچنین در حمایت از مولوی محمدحسین گرگیج تجمع کردند.

◀️روزنامه تایمز گزارش داد که طرح دولت بریتانیا برای طبقه‌بندی کردن سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی را به دلیل نگرانی از آسیب رساندن احتمالی به کانال‌های ارتباطی دیپلماتیک بین لندن و تهران، به طور موقت کنار گذاشته است.

◀️مجلس نمایندگان آمریکا ایلهان عمر، نماینده دموکرات را به دلیل اظهارات او درباره اسرائیل از عضویت در کمیته امور خارجی اخراج کرد.

◀️از روز گذشته تا این لحظه پنج فیلم‌ساز درخواست خروج فیلم‌هایشان از بخش بین‌الملل جشنواره فجر را داده‌اند. مجتبی امینی دبیر جشنواره در این باره می‌گوید وقتی نسخه کامل یک فیلم را به دبیرخانه جشنواره تحویل می‌دهند، فرم پر می‌کنند و حق رایت خود را به ارز دنیا دریافت می‌کنند پس فیلمشان را به اختیار خودشان در اختیار فستیوال قرار داده‌اند.»

◀️یک هفته بعد از زلزله خوی در استان آذربایجان غربی، بسیاری از ساکنان این شهر و شهرها و روستاهای اطراف آن همچنان سرپناه مناسبی  ندارند. سرمای شدید، نبود امکانات و بی‌توجهی دولت، زندگی را برای زلزله‌زده‌ها سخت‌تر کرده. توزیع کمک‌های مردمی هم با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه می‌شود.

◀️استوری داماد خانواده انصاریان: بدون اجازه خانواده، به علی انصاریان "سلول بنیادی" تزریق شد!

◀️واکنش ریحانه‌سادات میرصانع، گوینده خبر تلویزیون به ادعای ممنوعیت گریم مجریان زن در صداوسیما: هیچ‌یک از دوستانم در واحد گریم مرخص نشدن. واحد گریم هم کار خودش رو انجام میده. آرایش هم که از قدیم ممنوع بود.

◀️وزیر امور خارجه اوکراین: قطع روابط دیپلماتیک با ایران، به رفتار تهران به ویژه در زمینه جنگ اوکراین بستگی دارد.

◀️مهدی فخیم‌زاده، بازیگر و کارگردان: جشنواره فجر چراغ نفتی نیست که با فوت کردن خاموش شود. این جشنواره سال‌ها بوده و ریشه پیدا کرده است و خاموش نمی‌شود. الان چهل و یکمین دوره جشنواره فجر، برگزار می‌شود در نتیجه مطابق عمر انقلاب ریشه دارد و خاموش نمی‌شود.

◀️سامان یاسین (صیدی) رپر کرمانشاهی، به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

◀️منیر اکرم، نماینده پاکستان در سازمان ملل از اظهاراتش در مورد اینکه گفته «محدودیت‌های وضع شده علیه زنان در افغانستان در فرهنگ پشتون‌ها ریشه دارد» عذرخواهی کرده است.

◀️سازمان حقوق بشر ایران در تازه ترین گزارش خود با اشاره به شلیک ماموران امنیتی به سر و صورت معترضان که منجر به نابینا شدنِ تعداد بسیاری از شهروندان «به‌ویژه زنان جوان» شده است این عمل را «هدفمند» و «سیستماتیک» دانست.