مهر 28, 1403
 
 

گزیده اخبار ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

950
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

- حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت احمدی نژاد در پستی اینستاگرامی درخصوص اظهاراتش درباره رد صلاحیت آیت الله هاشمی نوشت: فیلم منتشر شده در فضای مجازی بخشی از نظرات اینجانب در خصوص فرآیند تایید صلاحیت ها در سال ۹۲ می‌باشد که ناقص بیان شده است. شأن و منزلت شورای محترم نگهبان والاتر از آن است که بدین گونه در فضای مجازی مورد هجمه قرار گیرد. در آخر با توجه به اطلاعات دقیقی که دارم شورای نگهبان به یک گزارش استناد نکرده و بعد از بررسی نهایی صلاحیت ها را اعلام می کنند.


- آخرین وضعیت برخی پرونده‌های مفاسد اقتصادی از زبان سخنگوی دستگاه قضا: رسیدگی‌های قضایی در پرونده موسسه اعتباری ولیعصر و توسعه البرز انجام و حکم نهایی صادر شد. حسن قوریانی ۲۰ سال حبس، شلاق و ضبط کلیه اموال، مهدی بهرامی ۱۲ سال حبس، شلاق و ضبط اموال،مرتضی قربانی ۱۰ سال حبس ، شلاق و ضبط اموال و محسن حاتمی نژاد ۱۰ سال حبس و ضبط اموال. دارایی این موسسات شناسایی و ۴۱۳ میلیارد ریال در اختیار بانک مرکزی قرار گرفت، مطالبات ۳۴۷۵ نفر از سپرده گزاران وصول شده است.


- دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی ٢٣ هزار و ١٠٧ تومان خریداری شده و ٢٣ هزار و ۵٧۴ تومان فروخته می‌شود. امروز همچنین قیمت هر یورو برای فروش به ٢٧ هزار و ٧۶٣ تومان و برای خرید به ٢٨ هزار و ٣٢۴ تومان رسید.


- کریستیان امانپور، خبرنگار سرشناس شبکه سی ان ان از ابتلای خود به سرطان تخمدان خبر داده است. امانپور که ۶۳ سال سن دارد، پس از چهار هفته مرخصی، با حضور در برابر دوربین شبکه سی ان ان از جراحی عمده و موفقیت آمیز برای برداشتن تخمدان ها خبر داد. امانپور که پدرش ایرانی و مادرش بریتانیایی است، تا ۱۱ سالگی در تهران بزرگ شده است.


- به گفته مرکز آمار ترکیه، در ماه می اتباع عراقی با خرید ۲۳۹ واحد خانه، بزرگ ترین گروه بزرگ خریدار خارجی مسکن ترکیه بوده‌اند و ایرانی ها با خرید ۲۳۱ خانه در صدر این ماه قرارگرفته اند. شهروندان روسی با خرید ۱۱۹ خانه در ترکیه سومین گروه بزرگ خارجی خریدار مسکن بوده اند. محبوب ترین شهرها برای خرید خانه توسط اتباع خارجی در این بازه زمانی استانبول با ۸۱۸ خانه، آنتالیا با ۳۴۱ خانه و آنکارا با ۱۰۶ خانه بوده است.


- سخنگوی قوه قضاییه: شهروند چینی منتشر کننده فیلم دختران ایرانی، ممنوع الخروج شد.


- مهلا محروقی، پرتابگر دیسک در آستانه مسابقات قهرمانی جوانان جهان: اجازه نمی‌دهند که مردان و زنان در یک پیست تمرین کنند و من مجبورم در زمین خاکی کنار خیابان تمرین کنم. مهلا محروقی، پرتابگر ۱۸ ساله اهل نیشابور به عنوان اولین دختر ایرانی توانست سهمیه حضور در مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان جهان را در ماده پرتاب دیسک بدست بیاورد.


- روزنامه همشهری از وجود «بازار غیررسمی فروش ۲۵ تا ۶۰میلیون تومانی واکسن کرونای فایزر در تهران» گزارش داد و نوشت: تزریق واکسن فایزر در چند دفتر مجهز به افراد انجام می‌شود و همان جا هم کارت واکسنی که مهر وزارت بهداشت کردستان عراق را دارد، به دریافت‌کنندگان واکسن داده می‌شود./ در گزارش دیگر همشهری آمده است: بر پایه نظر پزشکی قانونی درباره پرونده قتل بابک خرمدین،‌ کارگردان و مدرس سینما، پدر او اختلال روانی و مادرش اختلالی در حد کندذهنی دارد، اما این در حدی نیست که مسئول اعمال خود نباشند.


- محمدحسن آصفری،‌ نماینده مجلس: دانشگاه آزاد در دوران کرونا با وجود برگزار نشدن کلاس‌های حضوری و کاهش مخارج، هیچ تدبیری برای کاهش دریافت شهریه از دانشجویان انجام نداد. از این دانشگاه درباره پرداخت حقوق‌های نجومی و هزینه‌کرد اعتبارات تحقیق و تفحص می‌شود.


- آتش سوزی در منطقه کهمره فارس در جنگل های زاگرس ششمین روز را پشت سر گذاشت. نبود نیروی تخصصی اطفا و پایش و عدم وجود بالگرد برای هلی بورن نیروها در منطقه باعث گسترش آتش سوزی شده است.


- معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری: در کمیسیون لوایح، اصلاحیه مربوط به قانون مقررات بانکی را تصویب کردیم بدین ترتیب مادر می تواند از حساب‌های سپرده کوتاه مدت و بلندمدت که خودش برای فرزند صغیرش افتتاح کرده، برداشت کند.


-در پایان مسابقات قهرمانی پاراتکواندو آسیا در لبنان، تیم‌ملی ایران با کسب ۴ مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز بر سکوی نخست آسیا ایستاد.


-ایگنازیو کاسیس، وزیر خارجه سوئیس پس از گفت‌وگو با بایدن: واشنگتن آماده حمایت از کانال ارسال کالاهای بشردوستانه به ایران است.


- بیانیه مشترک آمریکا و اتحادیه اروپا: ما مشترکاً از اقدامات ناسازگار با برجام که توسط ایران انجام شده‌اند نگرانیم. برجام کماکان برای تضمین ماهیت صرفاً صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران از اهمیت حیاتی برخوردار است.


- حرکت کریستیانو رونالدو در نشست خبری قبل از دیدار برابر مجارستان که نوشابه کوکاکولا را کنار زد و توصیه کرد آب بخورید، باعث ضرر میلیاردی شرکت کوکاکولا شد. سهام این شرکت از ۲۴۲ میلیارددلار به ۲۳۸ میلیارد دلار رسید تا یک حرکت فوق ستاره پرتغالی، چنین تاثیری روی سهام شرکت داشته باشد که خود یکی از اسپانسرهای یورو ۲۰۲۰ محسوب می‌شود.