مهر 28, 1403
 
 

گزیده اخبار ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

955
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

_‏حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان، بر لزوم کناره‌گیری «چهار نامزد جبهه انقلاب به نفع نفر پنجم» تاکید کرد و نوشت: بی‌تردید حضور هر ۵ نامزد جبهه انقلاب در انتخابات و خودداری ۴ تن آنها از کناره‌گیری به نفع نفر پنجم، خطای بزرگی است که دود آن به چشم جبهه انقلاب می‌رود.


_رییس ستاد مرکزی ابراهیم رییسی: به‌رغم پیش‌بینی دقیق‌ترین پروتکل‌های بهداشتی، با عنایت به پیش‌بینی استقبال زائدالوصف مردم و تأکید آیت‌الله رئیسی مبنی بر حساسیت بیش از پیش نسبت به سلامت مردم، سفر ایشان به اصفهان لغو شد.

_در پی افزایش چشمگیر شمار روزانه مبتلایان و جان‌باختگان بر اثر کرونا در مناطق مختلف روسیه و به ویژه در مسکو، شهردار مسکو از تعطیلی ۹ روزه پایتخت خبر داد.

_یک فرد ثروتمند و ناشناس برای همراهی جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون در سفر به فضا ۲۸ میلیون دلار پرداخت کرد. حدود ۲۰ نفر در حراج نهایی بلیت سفر فضایی شرکت «بلو اورجین» شرکت کردند. مدیرعامل شرکت آمازون اعلام کرد ۲۰ژوئیه (۲۹ تیر) با راکت ساخت شرکت «بلو اورجین» به فضا خواهد رفت.


_توضیحات حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، درباره کاندیداتوری دختر شهید سلیمانی: خانم نرجس سلیمانی ابتدا به صورت انفرادی در عرصه حضور پیدا کردند و ما چون احتمال دادیم شاید به این شکل توفیقی نداشته باشند و این عدم توفیق مورد سوء استفاده رسانه‌های معاند قرار گیرد، بحث حضور ایشان در فهرست را مطرح کردیم. حتی بعداً بخاطر احتمال برخی سوءبرداشت‌ها پیشنهاد انصراف به ایشان دادیم اما مصمم بودند و هستند که حضور داشته باشند. حضور نام سلیمانی قطعا موجب برکت این فهرست است اما اینگونه نیست که این امر برای اعتبار فهرست ما صورت گرفته باشد.


_‏زینب صفری،‌ روزنامه‌نگار روزنامه سازندگی، در توییترش نوشته که این روزنامه «متنی سراسری خلاف واقع» درباره موضوع دستکاری بودجه را که «اطرافیان» محمدباقر قالیباف،‌ رییس مجلس، به آن داده‌اند به جای جوابیه از موضع روزنامه منتشر کرده است. او نوشت در اعتراض به این موضوع استعفا داد.


_جائر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل، به دلیل حضور میان طرفداران خود بدون ماسک، ۱۱۰ دلار جریمه نقدی شد.


_هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت امور خارجه، با برقراری مقررات لغو روادید ۴۵ روزه برای دارندگان گذرنامه عادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به شرط عمل متقابل موافقت کرد.


_سران هفت کشور صنعتی جهان روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ پایانی، از مذاکرات وین در راستای احیای برجام حمایت کردند.


_پاسخ مراجع تقلید به استفتائی درباره شرکت در انتخابات: آیت الله خامنه ای: شرکت در انتخابات واجب عینی است./ آیت الله مکارم شیرازی: شرکت در انتخابات تکلیفی الهی، اجتماعی و پشتوانه‌ای برای تحقق عزت و استقلال کشور است./ آیت الله نوری همدانی: حضور در انتخابات واجب شرعی و عقلی است.


_نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد ویروس کرونا در کنار تخت‌های بیماران کووید ۱۹ و در کف اتاق‌های بیمارستان قابل تشخیص است، اما انتقال سطح بسیار نادر است.

_دستيار ويژه وزير اطلاعات در واكنش به ادعاهای اخير محمود احمدی نژاد درباره وجود باند مافيايی امنيتی در وزارت اطلاعات در دوران مسئوليت اجرايی كشور توسط خودش، اين اظهارات را ناشی از "توهم سيرتی" وی عنوان كرد و اظهار داشت تنها توصيه بنده با ايشان اين است كه روند روان درمانی و توهم زدايی خود را پيگيری كند.


_نفتالی بنت، نامزد نخست وزیری رژیم صهیونیستی در جلسه کنست: کابینه جدید کارش را برای مقابله با برنامه هسته ای ایران آغاز خواهد کرد. برنامه هسته ای ایران بزرگترین چالش ماست.


_نشریه اکونومیک‌تایمز هند نوشته سفیر ایران در این کشور هفته گذشته طی کنفرانسی به دهلی‌نو پیشنهاد داده علاوه بر سرمایه‌گذاری در بندر جاسک ایران، از آن به عنوان پایگاه ذخایر استراتژیک نفت و برای احداث خط لوله مستقل گاز استفاده کند.


_براساس گزارش هرانا، دو زندانی سیاسی به نام‌‌های حسین هاشمی و محمد ترکمانی با بازگشت به تیپ ۲ زندان تهران که محل نگهداری زندانیان سیاسی است، به اعتصاب غذای خود پایان دادند.


_مردی که دارای بزرگترین خانواده دنیا پنداشته می‌شد در شمال‌شرقی هند در ۷۶ سالگی درگذشت. زیونا چانا ۳۹ زن و ۹۴ فرزند و ده‌ها نوه داشت و در اواخر عمر از دیابت و فشارخون رنج می‌برد. او و تمام اعضای خانواده‌اش در یک خانه چهار طبقه در روستایی کوهستانی در ایالت میزورام در مرز با میانمار زندگی می‌کرد و بنا به گزارش‌ها، خانه او بدل به جاذبه گردشگری شده بود.


_نظر به بررسی‌ها و نظارت‌های این سازمان در حوزه عملیات پروازی شرکت هواپیمایی تابان در تطبیق با الزامات ابلاغی به ویژه در پروازهای داخلی، علی رغم تذکرات کتبی و شفاهی مکرر به منظور عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی کرونا، کلیه مجوزهای آن شرکت به مقصد عمان از تاریخ ۱۴۰۰.۴.۱ تعلیق شد.

_وزیر راه از افزایش سقف وام ودیعه مسکن در تهران از ۵۰ به ۷۰ میلیون تومان خبر داد؛ در دیگر کلانشهرها و سایر شهرها نیز به ترتیب ۴۰ و ۲۵ میلیون تومان خواهد بود.


_رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به مراجعه روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر به مراکز منتخب نمونه‌گیری، گفت: هنوز وضعیت کرونا در اهواز عادی نیست و نمی‌دانیم چه زمانی رنگ‌بندی شهر تغییر پیدا می‌کند.


_آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه‌ی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، چهارشنبه ۲۶ خرداد ساعت ۲۰ به صورت زنده و مستقیم با ملت ایران سخن خواهند گفت.

_جلیلی هزینه‌های ستاد خود را منتشر کرد. طبق اعلام او تاکنون ۶۶۵ میلیون تومان به ستاد وی کمک نقدی شده و ۵۶۸ میلیون تومان هزینه انتخاباتی داشته است.


_امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل: «تروئیکای اروپا علیرغم اجرای کامل تعهدات ایران، بجای عمل به تعهدات خود، خواهان همکاری ایران با IAEA شده است. ایران با قدرت برنامه صلح آمیز هسته‌ای را به پیش می برد و بر لغو موثر تحریم‌ها و راستی‌آزمایی تاکید دارد. اگر به حقوق ملت ایران احترام نگذارند، منتظر تصمیمات قاطع تهران باشند.»