مهر 27, 1403
 
 

محمد یعقوبی با «تیمور لنگ» به ونکوور می‌آید

77
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

سالن نمایش Presentation House theatre از ۱۰ تا ۱۳ اکتبر میزبان گروه تئاتر Nowadays با نمایش « تیمور لنگ» خواهد بود. 

ماریکا: نمایش «تیمور لنگ» به نویسندگی و کارگردانی محمد یعقوبی در ۴ شب به دو زبان انگلیسی و فارسی در ونکوور روی صحنه می‌رود. 

این نمایش با بازی آیدا کیخایی، امیر زاوش، امیر مقامی و پریا هروی برای اولین بار توسط گروه تئاتر Nowadays و با همکاری تئاتر Crow’s در ۶ فوریه ۲۰۲۴ روی صحنه رفت که به دلیل استقبال تماشاگران تا سوم مارچ تمدید شد.

«تیمور لنگ» تا کنون با ۲۱ اجرای انگلیسی و ۹ اجرای فارسی روی صحنه‌های متعددی به نمایش درآمده است. آیدا کیخایی برای بازی در این نمایش نامزد جایزه‌  Dora Mavor Moore شد.

تازه ترین نمایش یعقوبی با به چالش کشیدن مفاهیمی چون عشق، قدرت، ارتباط مادر و فرزند، اعتقادات و ... قصه زنی ایرانی به نام هما را روایت می‌کند که به دلیل آزار و اذیت‌های حکومت مجبور به ترک وطن، مهاجرت و پناهندگی شده اما پسرش در کانادا به دختری با همان تفکرات آزاردهنده دل می‌بندد.

نمایشنامه «تیمور لنگ» با روایت از زبان چهار شخصیت از رویدادهای واقعی جامعه ایرانیان در تورنتو الهام گرفته است. این شهر که مهاجرانی از گروه‌های فکری مختلف را در خود جای داده، بارها شاهد تقابل افرادی با گرایش‌های فکری گوناگون از جمله موافقان و مخالفان رژیم جمهوری اسلامی بوده است. 

عوامل این نمایش عبارتند از: نمایشنامه‌نویس و کارگردان: محمد یعقوبی، طراح صحنه: امین شیرازی، آهنگساز: فرشاد فزونی، طراح صدا: سینا شعاعی، دراماتورژ: کریس آبراهام، مدیر صحنه: شیلا امین و مدیر تولید: ساحل طلیسچی.

Nowadays   یک گروه تئاتر غیرانتفاعی مستقر در تورنتو است که توسط آیدا کیخایی و محمد یعقوبی سال ۲۰۱۶ تأسیس شد. این گروه با بیش از یک دهه سابقه فعالیت هنری در ایران با نام فارسی «این روزها» شناخته می‌شود. 

برای تماشای تئاتر «تیمور لنگ» به زبان انگلیسی می توانید در روزهای پنجشنبه 10 اکتبر و یکشنبه 13 اکتبر و همچنین برای تماشا به زبان فارسی جمعه 11 اکتبر و شنبه 12 اکتبر به سالن Presentation House theatre مراجعه کنید.

برای خرید بلیط اینجا کلیک کنید.